fredag 26. juli 2013

Duften av lavendel

Det duuuufter herlig lavendel i hagen nå,en blomst jeg aldri kan få nok av...derfor har jeg plantet en hekk med lavendel ved inngangen. Ikke feil å bli møtt av synet og duften av den når man kommer på besøk, tenkte jeg når jeg begynte å plante den for noen år siden:)
Siste ferieuke på meg nå og den har jeg kost meg med i hagen..
 Litt av utsikten fra den øvre hagen på en vakker sommerdag...Åh!FOR en sommer vi har hatt..tenk jeg har hatt fire uker med SOL i ferien min...kan ikke huske sist jeg opplevde det :)



 Koselig å lage små sommerbuketter fra hagens blomster...deilig å leke seg med ulike form og farger:)
 Fransk gammel turkis kanne,helt fantastisk farge til disse blå,lilla,rosa nyansene synes jeg:)


 Denne kar`n har det godt for tiden kan dere tro..selskapsyk som han er ,har han nå alle de han er så glad i rundt seg hele tiden...masse kos hele dagen gjennom . HAN er heldig og det er VI også:)
 Kjære alle sammen TAKK for alle koslige tilbakemeldinger på forrige inlegg både her og på facebook.Flere som er glad i gjenbruk der ute:)) Vi har nå bestemt at innen et par år skal vi bygge et lite hus i hagen. Vi er derfor på let etter gamle vinduer og dører,helst fra Sverige. Det skal bli et slags gjenbrukspreg over det også. Dere som har fulgt meg en stund vet at dette er noe jeg har ønsket meg leeenge,så bare det at jeg vet at det nå nærmer seg gir meg sommerfugler i magen:))....Så var det bare å smøre seg med den tålmodigheten da.....jeg som er av typen som" gjerne skulle fått gjort det i går."..:)
Fin helg alle sammen! KLEMMER VIBEKE




7 kommentarer:

  1. Lavendel er bare utrolig nydelig:)
    Har selv et bed i Hagen og det dufter skjønt:)
    Nydelige bilder og for et vakkert hus du har:)
    Ønsker deg fortsatt herlige sommerdager
    Klem klem Merete

    SvarSlett
  2. Hei

    Nesten så jeg kan kjenne lavendelduften.
    Så flott hus og deilige uteplasser du har!

    Klem

    SvarSlett
  3. Det har vært en fantastisk sommer og skjønner at du koser deg i hagen:-). Lavendel lukter så godt og jeg har lyst på masse lavendel på hytta. Men først har jeg en stor utfordring å få fjernet en kjempe staude som sprer seg masse ved innkjørselen. Håper jeg får fikset noe neste år i ferien.
    Nydelig blogg du har ellers

    SvarSlett
  4. Hei vennen!!!
    Så gøy at du får huset i hagen du ønsker deg så!!!
    Vi får det oftest som vi vil, vet du ;)
    Uteprosjektet vårt går litt sent, har vært litt for fint vær....
    Men vi vil få mye glede av det til neste sommer iallefall.

    Ha en superfin helg og nyt de siste feriedagene dine!!!

    Stor varm klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Hei søde❤
    Måtte bare koble til mobildataen og besøke deg!
    Nydelig med lavendel utenfor det nydelige huset ditt❤

    Ha en god helg vennen!
    Ciao bella❤

    SvarSlett
  6. Nydelig! En annen plante, eller busk som også sprer deilig duft er Fransk sjasmin, dufter som markjordbær!
    Det går fint an å lage avleggerplanter av den, bare ta kontakt hvis du er interessert!
    Hilsen Signe.

    SvarSlett